Monday, May 17, 2010

PEREMPUAN SUKAR LUAHKAN PERASAAN???



hmmm, betul ke x tajuk kali ni?
tepuk dada, tanya diri..

terpulang sebenarnya kat individu itu sendiri macam mana.

bukan semua perempuan susah nak luahkan perasaannya.
mungkin tajuk ni hanya untuk sesetengahnya sahaja.

sama je situasinya dengan kaum adam.
ada yang takut meluahkannya kerana takut ditolak.
ada juga yang memang lebih senang mendiamkan diri.
bagi yang memang jenis luah je apa yang dirasa, itu mungkin juga salah satu cara bagi mereka menikmati segala peluang yang wujud dalam kehidupan.

cuba lihat situasi2 ni:

situasi 1:
"xtau apa nak diluahkan. tapi rasa mcm byk bnde nak luah, byk sgt kot.. tu yg xtau apa yg nk diluahkan sekarang. dari semua aspek pulak tu. family, kawan, life, pakwe???...sume ada la. package! xtau nak luah kat sape. bila cuba nk luah kat somebody, terasa mcm tak diberi perhatian pulak. cmne tu? hmm, pendam je la..urrmmm..."

situasi 2:
"susahnye kalau tgh jatuh cinta..saya nak je bg tau dia yg saya suka kat dia tp saya takut dia xsuka kat saya..yela, sapa lah saya di mata dia..dia ensem tp saya...geramnya...napa saya ditakdirkan jatuh cinta kat dia.....!!!"

situasi 3:
"sy tgh down skrg...tp xde sesiapa boleh bantu..diri sendiri jgk yg kene handle perkara ni...pujuklah hati sendiri..hanya ALLAH yg menjadi penguat semangat untuk berjaya walau kadang rasa mahu menyerah....berilah peluang pada diri sendiri menjadi yg TERBAIK seperti YG TERBAIK sedia ada..."

ha, ni lah ragam hidup..
ni contoh je sebab2 bagi mereka yang lagi senang simpan perasaannya sendiri.
papepun,
KUATKAN SEMANGAT!
setiap masalah pasti ada PENYELESAIAN.

YOSH untuk semua (^_^)v




0 comments:

Post a Comment