Saturday, August 14, 2010

buat saudara-saudaraku...

aku bermimpi mereka dalam tidurku.

"wahai saudaraku, apa khabar mu di alam sana?
adakah baik-baik sahaja khabarmu?"

kalian diam, tidak membalas walau sepatah kata pun.
begitu juga daku.
terdiam aku melihat datangnya dirimu.
wajah suci, penuh cahaya.
tersenyum manis, ikhlas terukir dari bibir.
sinar redha dari Ilahi memancar di segenap inci tubuhmu.
terima kasih Tuhanku.
rahmatmu YA ALLAH.
di bulan yang mulia ini.
kau telah menemukan kami.
meskipun bertemu hanya dalam tidurku.
sesungguhnya hanya Dirimu yang maha mengetahui.
betapa aku merindui wajah-wajah itu.

sebak hatiku melihat.
tiada tangisan terpancar.
doaku moga disambut untuk kalian.
aku juga harus gembira.
kalian sudah tenang di alam sana.
bilakah akan tiba giliranku pula?

jiwa memanggil ingin kembali.
bersatu jiwa kepada pencipta.
sesaat berlalu, kalian menghilang bersama detiknya waktu.
aku ditinggal tanpa sedikit pun aku dibenarkan beranjak.

saudaraku,
ikatan yang ada.
tidak mungkin mudah untuk aku lupa.
tidak terbalas segala kasih yang pernah mengusik jiwa.
moga kalian berbahagia di alam sana.

Al-Fatihah...




0 comments:

Post a Comment