Wednesday, October 27, 2010

Diary


Setiap hari akan ku tuliskan kata2 dalam diary berkaitan diriku dan dirimu. Diary menjadi pendengar setia. Dari awal pertemuan hingga saat ini, segalanya ku susun rapi dalam lembarannya. Setiap kata, setiap detik indah, juga suka dan duka, segalanya tercatit.

Aku kadangkala pelupa. Lupa pada apa yang aku katakan mahupun apa yang aku telah lakukan. Ada atau tidak suatu alat yang akan mengingatkan diriku?

Aku tidak suka untuk mengenangkan kisah lama. Tapi aku suka jika diberi peluang utuk kembali pada masa yang lama. Apa yang bakal aku lakukan? Apa yang bakal kamu tafsirkan?

Si pendengar setia menanti setiap coretanku. Bersabar dia menunggu hingga selesai luahan jiwaku. Tidak pernah mengeluh. Disimpannya rapi pada setiap rasa yang kuberi.

0 comments:

Post a Comment