Monday, April 11, 2011

1st day exam- PPP....huhu

Selamat malam semua...selamat hari Isnin...Hari 1st juga untuk exam final sem ni. Sekarang dah pukul 9.20 mlm, mata pun dah ngantuk. Malam ni nak rehat je. Xnak study apa2. Tapi sebelum tido, update sikit pasal paper PPP td.

PPP tu apa:120: PPP= Penyakit Pekerjaan dan Persekitaran. Subjek 3 jam kredit. NNNE 3083. Ha, segar lagi dalam kepala kod subjek tu. Kalau tak, tak pernah nak ingatnyer. Setiap kali nak tulis dekat borang kedatangan kelas tu, terpaksa buka balik jadual kuliah sebab nak tengok kod. huhu...pelupa betul :10:

Nak tau soalan tak? Mana la tau ada junior2 yang buka blog yang tak famous ni...Untung2 dapat soalan past year kan.

Ok, jom start.

blogger-emoticon.blogspot.com1.i. Pasal Skin Disorder. Sensitiviti terhadap bahan kimia. Kena nyatakan kenapa dalam kebanyakan pekerja, cuma terdapat 2 orang pekerja sahaja yang alami sensitiviti terhadap bahan kimia yang dinyatakan. Nama bahan kimia tu xingat dah...huhu.
blogger-emoticon.blogspot.com1.ii. Nyatakan perbezaan antara irritant contact dermatitis dengan allergic contact dermatitis.
blogger-emoticon.blogspot.com1.iii. Faktor yang akan mengurangkan kebolehan lapisan keratin sebagai lapisan pelindung.


blogger-emoticon.blogspot.com2.i.Perkaitan antara Boyle's law dan Hendry's law kepada penyelam dan penyakit akibat tekanan udara.
blogger-emoticon.blogspot.com2.ii.Cara mencengah dan merawat sekiranya pesakit perlukan rawatan segera.


blogger-emoticon.blogspot.com3.i.Kira insiden rate dan lost work day rate untuk 100 employees. Diberi: sebuah kilang ada 155 full time everage employee. Recorded cases=4. 1 cases from recorded cases had 5 lost work day.


blogger-emoticon.blogspot.com4.i. Definisi dan causal factor untuk: pneumoconiosis, silikosis, asbestosis, byssinosis, bogassinosis.


blogger-emoticon.blogspot.com5.i. Nyatakan perbezaan antara simple asphyxiants dan toxic asphyxiants.
blogger-emoticon.blogspot.com5.ii. Occupational exposure/situation yang berkaitan dengan oxygen-deficient.
blogger-emoticon.blogspot.com5.iii. Kesan akibat kekurangan oksigen kepada tisu badan.

Ok, that's all. Walaupun ayat agak tonggang terbalik dalam ni, tapi kalau yang belajar, rasanya diorg paham la. Soalan kene jawab semua, masa diberi 2 jam. Huhu. Ni essay pendek je. Xpayah tulis jawapan panjang2 sangat...hehe.

Saya boleh jawab ke x? hurm....emoticon20ada yang boleh jawab, ada yang saya jawab tunggang terbalik juga. Penyakit untuk bende lain, saya letak simptom dengan penyebab untuk bende lain. Semua dah bercampur aduk dalam kepala.

Ye la, nak mengingat bukannya terer sangat.blogger-emoticon.blogspot.com...Usop kata "Sabo aje la".

oK...Ok...oK....siyes saya nak rehat... penat sangat dah ni. Take care semua blogger-emoticon.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment